Alla inlägg den 13 september 2008

Av Madeleine - 13 september 2008 21:16


Det är fantastiskt vad svamparna växer i år...! :-)

Idag plockade vi 15,5 kg kantareller...jo det är faktiskt sant...!!!

Då gav jag upp för jag orkade faktiskt inte bära mer...Vi går ju rätt långt in i skogarna så armarna känns som på en Chimpans innan man kommer tillbaka till bilen...! ;-)


Vet ni att det finns "albino-kantareller"...?

Jag menar inte de där ljusa "sommar-kantarellerna" utan helt vita kantareller...! 

Jag har ett ställe där jag varje år kan skörda några stycken och det känns alltid lite speciellt när man plockar dem...! :-)

Kolla här...! (Jag har lagt några gula bredvid så ni ser skillnaden...!)

Visst är de häftiga...?!


I år kommer det väldigt mycket Svart trumpetsvamp också. Tidigare i veckan plockade vi en hel del...

De är nästan godast att torka och smula ner som smaksättning i såser och grytor tycker jag...

Min påhittige sambo gjorde våningar av myggnäten som vi torkar dem på under luftvärmepumpen i köket...

Samma sak gör vi med Rödgul trumpetsvamp och Trattkantareller!


Här laddar han "myggnäten"...!


Se så fiffiga våningar... ;-)


Annars har det varit mycket Charlie i veckan också...

Är man beroende så är man... ;-) Hihi...

Han ler och jollrar för fullt nu och fäster blicken stadigt...

Som här i "babygymet"...

SÅ SÖT...min pussgurka...!!! :-)





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards