Alla inlägg under augusti 2008

Av Madeleine - 26 augusti 2008 20:57


Vill bara önska min "lill-tösa" lycka till med det sista året på Nordvik...!

Kämpa på gumman...! Du har klarat det så här långt och är jag övertygad om att detta sista år kommer att bli det bästa hittils...!


Jag är så stolt över dig och älskar dig precis som du är...

GLÖM ALDRIG DET!!! :-)

   

Puss & Kram!


Av Madeleine - 25 augusti 2008 20:46


Tänk vad fort tiden går...!

Idag är det en hel vecka sedan Charlie föddes...


GRATTIS CHARLIE...! :-)


Vi firade med ett besök i stan...

Nya kläder till unge herrn´ inhandlades förstås av hans mor... ;-)

Sen blev Charlie hungrig, så det blev till att ta en fika/mat-paus...


Här får han "lite käk" av sin söta mor på ett café...


När vi kom hem fick han lite till av mormor...

Kan inte få nog av detta lilla knyte...! :-)

Av Madeleine - 23 augusti 2008 22:15


Åhh, vilken härlig dag...!

Vad man har längtat efter solen och känna värmen från dess strålar...!


Vi tog tillfället i akt och dukade upp med sill-lunch i det fria...


Kvällen avslutades i fotöljerna med en "long-drink"...


Vi gick inte in förrens solen gått ner bakom träden...!

Fler såná här dagar vill vi ha...!!! ;-)

Av Madeleine - 22 augusti 2008 21:53


Vi har så STORA fina äpplen i vårt äppelträd i år......


Det värsta är att alla verkar "falla" av i detta blåsväder som varit...


Eftersom det är vinterfrukt är det lite svårt att ta vara på dem...:-(

Jag gjorde i alla fall ett par plåtar med "äppelkakor" av fallfrukten...



Resten fick våra "kära grannar" kossorna i hagen mumsa i sig...:-)


Hoppas att några orkar hålla sig kvar till i höst så man får smaka på ett riktigt moget saftigt äpple...! :-)

Av Madeleine - 19 augusti 2008 16:42


Han är så lik sin mor Charlie, samma lilla söta haka och samma pigga nyfikna ögon...:-)

Under hela tiden jag var på besök tittade han sig storögt omkring, ingé sova där inte...

Jag behöver väl knappast nämna att jag grät floder när jag fick se underverket...!

Ett så fantastiskt, fulländat och perfekt gossebarn...! :-)


Se hur han vinkar åt "mormor"... ;-)



Se så "goa" kinder, den lilla lilla hakan och pussmunnen...


Hur söt kan man vá...?


 Saknar ord...!


Ni förstår väl att mormor är stolt...?! :-) (spricker nog snart!)

 

 Denne lille gosse har nog mormor "lindat runt sitt lillfinger" redan nu...! ;-)

Av Madeleine - 18 augusti 2008 20:22


Det blev ingen "Clara"...?


Det blev en CHARLIE...!  YIPPIE!!!

Tänk så fantastiskt, JAG ÄR MORMOR...!!!

Charlie är en jättesöt "knubbis" på 4285 gram och hela 55 cm lång!

(Detta meddelade hans stolta far alldeles för en stund sen.)

Jag kan knappt bärga mig tills jag får se underverket... :-)


Äntligen är den lååånga kampen för min älskade dotter till ända!

Nitton dagars övertid plus 3 1/2 dygns kämpande på lasarettet...

Det hela slutade med kejsarsnitt, Charlie kom nämligen på "sniskan"...:-(

Vilken mara...!

Men du är så stark min dotter, din man har berömt dig och din styrka varje gång jag pratat med honom under processens gång!

Jag är så stolt över dig Melinda!

Lycka till med den nya familjemedlemmen...! :-)

och

VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN CHARLIE...! :-)



Av Madeleine - 17 augusti 2008 16:24


Jag förstår att ni undrar och väntar på besked om "Lilla Clara"...

DET GÖR JAG OCKSÅ...!!!


Usch, vilken tid detta tar...

Var sjätte timma får Melinda en tablett för att livmodertappen skall vidga sig.

Det låter kanske inte så farligt med en tablett, men om jag berättar att tabletten läggs upp bakom livmodertappen så kanske ni kan tänka er hur det känns...! :-(

(Åtminstone ni kvinnliga läsare!)

USCH!

MITT STACKARS BARN...! :-(


Jag pratade med henne för några timmar sen och då var hon "öppen" 3 cm, bara 7 kvar alltså...!

Troligen tar de "hinnorna" nu ikväll och då får vi verkligen hoppas på att det "händer nåt"...!!!


Andreas får egentligen inte stanna men personalen har "sett mellan fingrarna".

Första natten mellan fredag-lördag sov han ungefär så här:


Men andra natten fick han en madrass så då sov han som "en kung"...;-)

Melinda fick morfin så hon fick också sova, och det behöver hon verkligen!


Håll nu alla tummar ni har på att denna väntan får ett slut och det blir en baby inatt!

ALLA TANKAR TILL MELINDA OCH ANDREAS I DENNA KAMP...!





Av Madeleine - 14 augusti 2008 21:14


Jag vill sända ALL MIN KÄRLEK och ett STORT LYCKA TILL till min kära dotter och hennes man imorgon på den stora dagen...

Imorgon ska det nämligen ske...!!! :-)

"Lilla Clara" ska få lite hjälp på traven så att hon "hittar ut"...!

Hon har liksom varit lite "seg i starten"...

(Undrar vem hon brås på...?) ;-)


Med denna låååånga förberedelse och lååånga startsträckan hoppas vi på att "Lilla Clara" avslutar med en "hejdundrande slutspurt" som får Er att häpna...! ;-)


Jag tänker på Er varje sekund...KRAMAR TILL ER!

Du klarar det här galant Melinda, kom ihåg du är ju "Superkvinnan"...:-)


Se upp...!  Gör Er beredda...!  Nu kommer CLARA...! :-)




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards