Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Madeleine - 11 oktober 2008 16:15


 Vi hamnade i en liten liten by som heter Amopi...

Hotellet var jättefint, här sitter jag första kvällen på verandan med en "vinecooler" Retsina och gubben dricker Ouzo...MMM!


Vi bodde alldeles vid poolen med vacker havsutsikt...


På hotellområdet växte fikon- och granatäppelträd...

Vi slogs med de andra gästerna om att "sno åt oss" de som mognat under dagen...  Rena vitaminkicken...! ;-)


Jag vill nog beskriva landskapet på Karpathos som "dramatiskt"...

Vassa klippor och branta stup präglar ön...


På många ställen är det VÄLDIGT brant...  

Och små badvikar poppar upp bakom krönen...

Som ni ser är det nästan folktomt på stränderna... Det är i slutet på säsongen nu...


Här är jag på väg till stranden...Små promenadstigar följer längs kusten...

Vyn är MAGISK...!


Vattnet är turkost och kristallklart...


Min käre sambo passade på att ta massage av en Kines på stranden...

Det var en relativt "tuff" behandling så jag är glad för att jag avstod...;-)


Greksallad och det grekiska ölet mythos var naturligtvis ett måste...

MUMS...!

TACK FÖR EN FANTASTISK VECKA MIN KÄRE LIVSKAMRAT...! :-)

 

En mycket nöjd Madde...! :-) LOVE YOU!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards